Může ušetřit náklady za propadlý charter či letenku.

S výhodou slev při včasných rezervacích („first moment“) přichází také zvýšené riziko, že během několika měsíců před začátkem plavby (někdy téměř rok) dojde k nečekané události, nemoci nebo úrazu, které mohou znemožnit kapitánovi nebo některému z členů posádky nastoupit na charter. Pokud jde o kapitána plánované plavby, je ohrožena plavba celé posádky. Podmínky storna jsou nekompromisní a klient může už dva měsíce před začátkem přijít o …


Více

Koupili jste novou, nebo ojetou loď? ABC pro majitele plavidla.

Radost z koupě nové či zánovní lodi by měla být doprovázena důsledným seznámením se s jejími plavebními a manévrovacími schopnostmi. Důležitá je znalost technického vybavení, které se na lodi nachází, a jeho obsluha a údržba. Dbejte také na to, aby bylo vaše plavidlo již před prvním vyplutím adekvátně pojištěno. Ideálně u pojistitele, který má dostatečné zku- šenosti s pojištěním plavidel. Správně nastavené pojištění lodi a posádky …


Více

Společný projekt ICOMIA, EBI a YACHT-POOL chrání klienty.

Dlouhodobým problémem v oblasti pronájmu rekreačních plavidel jsou nejednotné podmínky mezi charterovou společností jako dodavatelem charteru a klientem. Smlouvy, které vytvářejí jednotlivé charterové společnosti často obsahují nelegitimní, toxické klauzule, které přenášejí nepřiměřené riziko na klienta. V současnosti jsou často klientovi při podpisu nájemní smlouvy, nebo dokonce až těsně před převzetím lodi, předkládány mnohostránkové individuální smlouvy poskytovatelů charteru, smluvních partnerů klienta, a to často v cizím jazyce. …


Více

Věnujte pozornost skrytým detailům.

Při uzavírání pojištění by jedním z důležitých faktorů měla být i jeho komplexnost. Tedy rozsah pojištění, spoluúčast pojistníka při pojistné události a nakonec adekvátní cena. Na základě provedeného průzkumu trhu přinášíme srovnání celoročních pojištění kauce od tří poskytovatelů tohoto produktu na našem trhu. Pro náš příklad jsme na základě statistik vybrali průměrnou výši kauce 3 000 EUR a škody ve výši 1 000 EUR, 2 …


Více

Jak si vybrat mezi různými nabídkami a typy pojištění kauce?

Pojištění kauce vás ochrání před škodami, které vzniknou na pronajaté lodi v důsledku jejího užívání. Jeho výše obvykle kopíruje smluvní spoluúčast majitele lodi na havarijním pojištění lodi. Kvalitu a adekvátnost vašeho pojištění kauce zjistíte většinou, až když nastane pojistná událost. Kolik budete muset zaplatit z vaší kapsy, jaký je rozsah pojistného krytí a do jaké míry je přístup charterové společnosti profesionální a proces likvidace jednoduchý.   Společnost …


Více

Je možné, abych se pojistil na plavbu, pokud nejsem skipper na lodi?

Pojištění odpovědnosti člena posádky kryje majetkovou škodu nebo újmu na zdraví způsobenou členem posádky třetím osobám. Například pokud člen posádky způsobí újmu na zdraví jiného člena posádky, může čelit požadavku poškozeného na odškodnění, nebo požadavku zdravotního pojistitele poškozeného na refundaci vyplacené částky. Zatímco běžné osobní pojištění odpovědnosti může mít ve výlukách rizikové aktivity, pojištění odpovědnosti Yacht-Pool vyvinuté pro členy posádky chrání pojištěného i v tomto …


Více

Je skipper OPRAVDU vždy VINEN za škody na lodi ?

Následující článek je příkladem jedné z mnoha situací, kdy je depozit skippera neoprávněně zadržen, protože škody nastaly z důvodu zanedbání údržby či konstrukční chybou. Je skipper principiálně zodpovědný za všechny škody vzniklé v průběhu charteru? Za škody zapříčiněné nedostatečnou údržbou či výrobní vadou jsou zodpovědné charterové společnosti. Je to součástí rizika poskytovatele chartra vyplývajícího z provozu chartra. Samotný skipper (a jeho posádka) je zodpovědný za škodu, …


Více

Na co se zaměřit při výběru pojištění charteru

S rostoucím zájmem o pronájmy lodí rostou i potřeby kapitánů v oblasti pojištění. Jedním z lídrů v této oblasti je firma Yacht-Pool, která nabízí širokou paletu produktů, od celoročního pojištění depozitu, odpovědnosti skippera,  pojištění pro případ nehody, až po pojištění profesionálních skipperů, pojištění členů posádky a pojištění lodí především s důrazem na charter. Společnost založil v roce 1976 pan Friedrich Schöchl, charismatický rakouský jachtař s praxí …


Více

Chcete se pojistit, nebo „pojistit tak trochu“ ?

Jak si vybrat mezi různými nabídkami a typy pojištění kauce? Pojištění kauce vás ochrání před škodami, které vzniknou na pronajaté lodi v důsledku jejího užívání. Jeho výše obvykle kopíruje smluvní spoluúčast majitele lodi na havarijním pojištění lodi. Kvalitu a adekvátnost vašeho pojištění kauce zjistíte většinou až když nastane pojistná událost. Kolik budete muset zaplatit z vaší kapsy, jaký je rozsah pojistného krytí a do jaké míry …


Více

POJIŠTĚNÍ PROFESIONÁLNÍHO SKIPPERA – protože „normální“ pojištění odpovědnosti skippera v některých případech nestačí!

Rádi bychom Vás upozornili na zvláštní riziko, které skippeři v některých případech nerozpoznají, a nabídli Vám řešení problému. Zaměřujeme se na skippery, kteří jsou nějakým způsobem odměněni za svoji skipperskou činnost, ať už přímo v peněžní formě nebo prostřednictvím jiné odměny. Do této kategorie spadají například skippeři, kteří si sami organizují charter a do ceny zahrnují odměnu za vedení lodě nebo uskutečňují transfery jménem jiných …


Více

25 let pojištění odpovědnosti skippera!

autor: Wolfgang Gemünd | 29. července 2020 Zakladatel a generální ředitel Yacht-Pool, Dr. Friedrich Schöchl, v rozhovoru pro Ocean7 osobně říká, jak se to všechno začalo a co vedlo k mezinárodnímu úspěchu. Dr. Schöchl, jste vynálezcem komplexního pojištění s pokrytím všech rizik, pojištění odpovědnosti skippera lodi, pojištění chartrového depozitu a mnoha dalších koncepcí krytí specifických rizik Skipper lodí. A už několik let je označení "Checked & Trusted" …


Více

Milník v jurisdikci a průkopnický zlom pro chartrové skippery a chartrové společnosti

V knize "Odpovědnost skippera - jeho práva / povinnosti", standardní práci týkající se právních otázek rekreačních skipperů a chartrových společností, kterou vypracoval Dr. Friedrich Schöchl, je popsán právní rámec, v rámci kterého skippeři a poskytovatelé služeb jednají. A to vše v i pro laiky srozumitelné podobě. Jedna kapitola je věnována ustanovením všeobecných obchodních podmínek (VOP, malé písmo), které jsou právním základem každé chartrové smlouvy. Každý chartrový …


Více

Výzva pro skippery motorových lodí !

ZPOMALTE, DODRŽUJTE PŘEDPISY A BUĎTE OSTRAŽITÍ! Závažné nehody motorových člunů: mrtvý plavec - skipper ve vězení Bohužel musíme opakovaně podávat zprávy o nehodách s těžkými zraněními a také s vážnými až smrtelnými následky. Poslední nehoda, která skončila smrtí plavce, se stala 10. srpna 2020 nedaleko Rovinji v Chorvatsku. Německý skipper motorového plavidla v plné rychlosti přehlédl plavce. Zraněného plavce již nebylo možné zachránit a zemřel na místě. Řidič …


Více

Kdybych to věděl dříve!

    Vážení klienti, přátelé skippeři, mnozí z vás se možná právě chystáte na svůj další dovolenkovou plavbu. Abyste si nemuseli po plavbě říkat "kdybych to věděl dřív!" připravili jsme pro Vás několik tipů, které vám mohou pomoci, aby vaše plavba proběhla bez problémů. Skipper je odpovědný za jakoukoli škodu, kterou zaviní na cizím majetku a újmu na zdraví osob. Častou otázkou je: Kdy je skipper vinen? A kdy …


Více

Rozpoznat prozíravě nebezpečí, vhodně je odvrátit, ušetřit čas a peníze a ušetřit si mrzutosti!

Ukazuje se to v každé sezóně: existují škody, které se znovu a znovu opakují. Mnohá nebezpečí člověk „vlastně“ zná, nemáme je ale stále na paměti. Chceme Vás na tyto typické situace a nebezpečí upozornit, abyste se na ně mohli odpovídajícím způsobem připravit. Nejenže tím zabráníte škodám, vyhnete se také kritickým situacím, které by Vás a Vaši posádku mohly přivést do vážného nebezpečí.   Dbejte rad v následujícím …


Více

Je skipper OPRAVDU vždy VINNÝ za škody na lodi?

Následující článek je příkladem jedné z mnoha situací, kdy je depozit skippera neoprávněně zadržen, protože škody nastaly z důvodu zanedbáním údržby či konstrukční vadou. Je skipper principiálně zodpovědný za všechny škody vzniklé v průběhu charteru? Za škody zapříčiněné nedostatečnou údržbou či výrobní vadou jsou zodpovědné charterového společnosti. Je to součástí rizika poskytovatele chartru vyplývajícího z provozu chartru. Samotný skipper (a jeho posádka) je odpovědný za škodu, …


Více

Rozdíl mezi pojištěním odpovědnosti a pojištěním kauce

Rozdíl mezi pojištěním odpovědnosti a pojištěním kauce. Rozdíl mezi pojištěním odpovědnosti a pojištěním kauce ROZLIŠOVAT JASNĚ MEZI TĚMITO DVĚMA POJMY JE EXISTENČNĚ DŮLEŽITÉ! Na charterovou jachtu jsou zpravidla uzavřena dvě zásadní pojištění: 1) Havarijní pojištění lodi (kasko) kryje škody na lodi, 2) pojištění odpovědnosti z provozu lodě se uplatní při škodách mimo samotnou loď způsobených na životě a zdraví třetích osob nebo cizím majetku. Neexistuje žádná charterová jachta, jejíž …


Více

10 DŮVODŮ, PROČ JE YACHT-POOL JEDNIČKA V POJIŠTĚNÍ CHARTERU (CZ)

... nebo proč levné není vždy i výhodné. 1 VÍCE NEŽ 40 LET ZKUŠENOSTÍ. Nezávislou pojišťovací společnost Yacht-Pool založil v r. 1976 Dr.F.Schochl. Jako první definovala rizika a standardy pojištění skipperů chartrových lodí. Podmínky neustále inovuje, aby splňovaly aktuální požadavky trhu a vyplňovali mezery v pojistném krytí . V této oblasti patří k lídrům v mezinárodním měřítku. Je etablovaný a uznávaný partner pojišťoven, skipperů a poskytovatelů chartru.   2 JSME …


Více

my Sea – online guide pro jachtaře pro oblast CRO, Řecka a Turecka

Novinka - online průvodce po jadranském moři my Sea. Sehnat volné kotviště v atraktivních lokalitách během letních měsíců v Chorvatsku se poslední roky stává téměř nemožné. Aplikace My Sea vám umožní rezervaci vašeho kotviště, zda místa v přístavu nyní online, předem. Den můžete využít namísto obháňania přístavů ně jachting a večer vás vaše místo bude čekat. Co  poskytuje ještě aplikace my Sea? Je to online travel guide, kde můžete …


Více

Nautický informační systém (CRO)

Nautický informačný systém ( nIS) - Chorvátsko. Každoročně je na moři v Chorvatsku registrovaných více než 1100 nehod, v nichž jsou zapojeni plavci, potápěči, vůdci malých plavidel a jachet nebo posádky lodí. Asi 400 z těchto případů vyžadují intervence přístavních kapitanátů, center pro vyhledávání a pomoc osobám na moři a jiných záchranných složek. Nejvíce volání přichází v letním období během turistické sezóny. Nejčastějším důvodem intervenci sou …


Více